Засідання в
творчій лабораторії класних керівників 5 класу району на тему «Робота з
батьками»
Форма проведення : семінар – тренінг
Мета діяльності: надання методичних
рекомендацій класним керівникам 5 класу району щодо формування у своїх
вихованців моральних цінностей з позиції добра, правди, людяності; гармонійного
всебічного розвитку дитини; підготовка її до життя в існуючих соціальних
умовах; реалізація її творчого потенціалу; розуміння важливості ролі сім¢ї у житті суспільства; залучення до традицій
родинно – побутової культури українців.
Хід
засідання
І.Організаційний момент
- Реєстрація учасників засідання
- Вступне слово тренера
«Важко
виразити ловами те особливе світле щось, що народжується в нашій душі, коли ми
згадуємо тепло рідного сімейного гнізда. До глибокої старості залишаються в нас
якісь сердечні зв’язки з тією родиною, з якої ми вийшли»
К.
Ушинський
З
раннього дитинства малюка виховує все, що його оточує: люди, природа,
суспільство. Виховання стає ефективнішим, якщо вдається забезпечити тісну
співпрацю сім¢ї, школи та громади,
єдину спрямованість їхнього впливу на особистість. В усі періоди дитинства і
юності, незважаючи на різноманітні впливи, найвідповідальнішою є роль батьків.
Сім¢я -
особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви.
Виховання
дітей в сім¢ї в більшості випадків
має суб’єктивний характер і залежить від рівня моральності і культури батьків,
їх життєвих планів, цінностей, сімейних традицій. сім¢я може сприяти формуванню всебічно розвиненої
особистості. У народі кажуть, що гарна та сім¢я, де виростають гарні діти.
1.Вправа «Знайомство»
Учасники стають в коло і кожен називає себе,
школу, в якій працює та найцікавіше проведений захід у своєму 5 класі.
ІІ. Основна частина
2.Вправа «Цінності»
«Бути
хорошим – це шляхетно, але ж навчити інших бути хорошим – шляхетніше» Марк Твен
Учасники на окремих аркушах записують 3 цінності,
вихованих класним керівником, сім¢єю, оточенням, які, на їх
думку є основними в становленні дитини.
Ведучий говорить: «Подаруйте, будь – ласка, одну з
трьох цінностей (збирає в корзинку).
Знову повторюється теж.
В учасників залишається лише по одній цінності.
Обговорення:
-
Яку цінність ви залишили? Чому?
-
Які цінності ви подарували?
-
Що ви відчували, коли їх віддавали?
(На завершення ведучий повертає учасникам їх
цінності, щоб кожен відчував себе комфортно)
3.Вправа «Чотири кути» - «Особливості
сімейного виховання»
Учасники об’єднуються в 4 групи, які працюють над
питаннями:
-
Створення батьками умов розвитку дитини
-
Розвиток батьками пізнавальних інтересів
-
Недоліки сімейного виховання
-
Що необхідно зробити класному керівникові щоб залучити
батьків до навчання та виховання дитини
Через 10хв учасники переходять в
інший кут і допрацьовують над питаннями сусудніх груп . час – 5хв.
Презентація роботи груп
4.Вправа «Сімейні традиції і цінності»
Міцна
сім¢я – запорука стабільності і
благополуччя суспільства. Виховання в сім¢ї – справа надзвичайно
важлива і відповідальна. Саме в сімейному колі відбувається формування духовної
єдності людей. В багатьох сім¢ях духовна єдність
батьків і дітей виникає на основі підтримання традицій, що склалися в
попередніх поколіннях.
Гармонійні
відносини в сім¢ї формуються й тоді, коли
першочерговими стають такі сімейні цінності, як взаємна любов, повага, дружба,
спільне розв’язання конфліктів, працелюбність, довір¢я, доброзичливе спілкування, відповідальність
тощо.
/Ведучий прикріплює 2 плакати в
протилежних кутках:
-
Сімейні традиції
-
Сімейні цінності
Учасники об’єднуються в пари.
Кожній парі роздаються папірці з твердженнями. Завдання: прочитати, обговорити
і вирішити це традиції чи цінності.
Біля плакатів зберуться 2 групи
людей. Завдання: з¢ясувати, чи правильно зроблений
той чи інший вибір. Презентація роботи
ОБГОВОРЕННЯ:
-
Чи достатньо чітка межа між поняттями «сімейні традиції»
і «сімейні цінності»?
-
У чому полягає відмінність між цими поняттями?
-
Яке з цих понять глибше, об’ємніше? Чому?
-
Чи в кожній сім¢ї є традиції? Від чого це
залежить?
Традиції
Цінності
Принциповість у взаєминах Спільна праця батьків і дітей
Наслідування дітьми професії на присадибній ділянці
батьків, родинні династії Довірливе
спілкування між Дбайливе ставлення кожного батьками і дітьми
до своїх рідних
Дотримання порядку в домі
Взаємоповага членів сім¢ї Справедливість у
оцінюванні
Шана померлим родичам вчинків
Поповнення колекції картин Перехід родинних
коштовностей
Відзначення днів народження і реліквій з покоління в
покоління
членів родини по жіночій лінії
Вживання страв національної Підтримання позитивних
емоцій
кухні
в сім¢ї
Вишивання рушників, серветок,
Духовне вдосконалення
Сорочок Одягання
у свята національного одягу
5.Вправа «Подяка батькам»
Завдання учасникам: на листочках з сердечком написати подяку своїм батькам
за становлення вашої особистості
Презентація подяк
ІІІ.Підсумкова
частина
6.Вправа –
підсумок
Завдання учасникам – написати телеграму із 7 слів про доцільність
розглянутої проблеми
ПЛАНУВАННЯ
ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Семінар –
тренінг для заступників директорів з виховної роботи Жовтневого району
Вступ
Тема нашого заняття –
«Планування виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу».
«Скажіть мені, і я забуду. Покажіть, і я запам’ятаю. Дайте можливість
обговорити, і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого, і я досягну
досконалості». Цими словами Конфуція ми керувалися під час організації
семінару – тренінгу.
1.Вправа «Очікування»
Мета: допомогти учасникам
семінару усвідомити власні очікування від заняття, скоригувати план роботи
відповідно до очікувань.
Обладнання: плакат «Песочные часы»
Тренер пропонує кожному
учасникові заняття:
-
написати на клейких аркушах кількома словами свої
очікування від заняття;
-
по черзі приклеїти їх на плакаті, коментуючи при цьому.
Тренер. Як ми почули, наші цілі в основному
збігаються. Бо ми, організатори цього семінару, поставили мету – через зміст
теоретичного матеріалу і форми роботи ознайомити всіх учасників із:
-
поняттям «план виховної роботи освітнього закладу»;
-
вимогами до планування;
-
структурою та
змістом плану виховної роботи школи;
-
також спільно працюватимемо над формуванням навичок
співпраці, спілкування, обговорення, спільного вирішення проблеми, участі у
спільному виробленні рішень.
2.Вправа
«Самопрезентація»
Тренер. Успішність будь –
якого навчального заняття, подальше емоційне самопочуття кожного з учасників
навчального процесу, як і успішність нашої роботи. Залежить від того, як нас
зустрінуть (з усмішкою чи грубо), від атмосфери в аудиторії. Тому організатор
навчання повинен докласти максимум зусиль, щоб створити теплу, приязну
атмосферу в класі. Для цього використаємо вправу «Самопрезентацію».
Мета: познайомити учасників
один з одним, створити умови для ефективної праці. Учасникам пропонується
назвати своє ім’я і квітку, з якою вони асоціюють себе. Починаю із себе »Я
Наталія Володимирівна – нарцис»…
Як бачимо у цій залі
зібралися різноманітні за кольором, формою, запахом квіти. За правильного
підходу їх можна об’єднати у чудовий букет.
3.Робота в групах. Пригадати якомога більше казок. Де герої досягають
успіху завдяки плануванню своєї діяльності.
4. Метод
«Мозкова атака»
Звичайно, будь – який
матеріал краще сприймається, коли є опора на досвід, знання тих, хто
навчається. Тому давайте визначимо разом критерії хорошого плану. Для цього
застосуємо метод «Мозкова атака».
Інструкція:
-
записати на листочках 3 слова, з якими у вас асоціюється
поняття «хороший план виховної роботи школи»;
-
групою вибрати слова, які збіглися;
-
керівник групи презентує знання групи щодо планування
виховної роботи школи;
-
тренер записує на плакаті.
Отже, ми виробили узагальнений погляд на
планування виховної роботи ЗНЗ
5.Теоретичний блок
Міні – лекція: «Планування виховної роботи
ЗНЗ»
6.Вправа «Конструктор» - Структура виховного плану
7.Робота в групах. Причини провалу планів роботи
8.Підсумки роботи. Чи справдилися ваші сподівання?
Таблиця «Песочные часы»
9.Вправа «Посмішка по колу
Семінар – тренінг для заступників
директорів з виховної роботи та педагогів – організаторів
ТЕМА: ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ
КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНО АДАПТОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ
МЕТА:
1. Вправа «Самопрезентація»
-
Твоє ім’я, що цікаве з ним пов’язане.
-
Згадай найкращі хвилини свого життя
2.Метод «Мозковий штурм»
- Сучасні діти. Які вони?
3. Вправа «Карусель»
«Цінності – це основа мети виховання»
«Кодекс цінностей Омеляна Вишневського»:
5 груп:
- Абсолютно вічні цінності
- Цінності громадянськості
- Виховання національної свідомості
- Родинно – сімейні цінності
- Особисті цінності
Групи
працюють 5 хв
Презентація роботи груп
4. Міні – лекція
«Компетентнісна педагогіка»
Компетентність – це оволодіння
знаннями і досвідом настільки, щоб уміти розмірковувати про що небудь та
висловлювати свою думку.
Компетентність: комунікативна, професійно –
трудова, суспільно – правова, сімейно – побутова, культурно – дозвільна,
готовність до безперервної освіти, особистісно – етична зрілість, психо –
фізіологічна зрілість.
5.Ділова гра
«Модель випускника школи» - 4 групи
Технологічна
карта гри:
1.Запропонувати 10 якостей особистості, які, на
вашу думку, обов’язково треба включити в модель випускника однієї з 4 – х
граней: «ІНТЕЛЕКТ», «КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ», «СОЦІАЛЬНА АДАПТАЦІЯ», «ЗДОРОВ’Я» -
10 хв.
2.Представник групи з аркушем, на якому визначено
10 якостей , переходить до іншої групи (за часовою стрілкою), презентує доробки
групи і пропонує залишити 8 із 10 якостей. (Одну якість можна внести
самостійно) – 2 хв.
3.Представник групи з аркушем, на якому визначено
8 якостей, переходить до іншої групи. Він презентує доробки попередньої групи і
пропонує залишити 7 із 8 якостей. (Одну якість можна внести самостійно) – 2 хв.
4.Представник групи з аркушем, на якому визначено
7 якостей, переходить до наступної групи. Він презентує доробки попередньої
групи і пропонує залишити 6 із 7 якостей. (Одну з якостей можна внести
самостійно) – 2 хв.
5. Представник повертається до своєї групи з 6-ма
якостями. Завдання групі: залишити 5 (можна викреслити 2, додати 1);
проранжувати якості в порядку значущості та презентувати їх на «моделі»
випускника.
Презентації
груп
5. Підсумки роботи. Вправа
«Крісло»
№1.Сучасній школі потрібні зміни, щоб виховати
випускника школи, який може знайти своє місце в житті!
№2.Сучасна школа виховує у свого випускника риси.
Що допомагають йому знайти своє місце в житті!
Немає коментарів:
Дописати коментар