Тренінгові заняття з педагогами-виховниками



Засідання в творчій лабораторії класних керівників 5 класу району на тему «Робота з батьками»

Форма проведення :  семінар – тренінг

Мета діяльності: надання методичних рекомендацій класним керівникам 5 класу району щодо формування у своїх вихованців моральних цінностей з позиції добра, правди, людяності; гармонійного всебічного розвитку дитини; підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах; реалізація її творчого потенціалу; розуміння важливості ролі сім¢ї у житті суспільства; залучення до традицій родинно – побутової культури українців.


Хід засідання

І.Організаційний момент
- Реєстрація учасників засідання
- Вступне слово тренера
         «Важко виразити ловами те особливе світле щось, що народжується в нашій душі, коли ми згадуємо тепло рідного сімейного гнізда. До глибокої старості залишаються в нас якісь сердечні зв’язки з тією родиною, з якої ми вийшли»
                                                                  К. Ушинський
         З раннього дитинства малюка виховує все, що його оточує: люди, природа, суспільство. Виховання стає ефективнішим, якщо вдається забезпечити тісну співпрацю сім¢ї, школи та громади, єдину спрямованість їхнього впливу на особистість. В усі періоди дитинства і юності, незважаючи на різноманітні впливи, найвідповідальнішою є роль батьків.
         Сім¢я  - особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви.
         Виховання дітей в сім¢ї в більшості випадків має суб’єктивний характер і залежить від рівня моральності і культури батьків, їх життєвих планів, цінностей, сімейних традицій. сім¢я може сприяти формуванню всебічно розвиненої особистості. У народі кажуть, що гарна та сім¢я, де виростають гарні діти.
        

1.Вправа «Знайомство»
Учасники стають в коло і кожен називає себе, школу, в якій працює та найцікавіше проведений захід у своєму 5 класі.
         ІІ. Основна частина
2.Вправа «Цінності»
         «Бути хорошим – це шляхетно, але ж навчити інших бути хорошим – шляхетніше»                                     Марк Твен
Учасники на окремих аркушах записують 3 цінності, вихованих класним керівником, сім¢єю, оточенням, які, на їх думку є основними в становленні дитини.
Ведучий говорить: «Подаруйте, будь – ласка, одну з трьох цінностей (збирає в корзинку).
Знову повторюється теж.
В учасників залишається лише по одній цінності.
Обговорення:
-         Яку цінність ви залишили? Чому?
-         Які цінності ви подарували?
-         Що ви відчували, коли їх віддавали?
(На завершення ведучий повертає учасникам їх цінності, щоб кожен відчував себе комфортно)
         3.Вправа «Чотири кути» - «Особливості сімейного виховання»
Учасники об’єднуються в 4 групи, які працюють над питаннями:
-         Створення батьками умов розвитку дитини
-         Розвиток батьками пізнавальних інтересів
-         Недоліки сімейного виховання
-         Що необхідно зробити класному керівникові щоб залучити батьків до навчання та виховання дитини
Через 10хв учасники переходять в інший кут і допрацьовують над питаннями сусудніх груп . час – 5хв.
Презентація роботи груп
     4.Вправа «Сімейні традиції і цінності»
     Міцна сім¢я – запорука стабільності і благополуччя суспільства. Виховання в сім¢ї – справа надзвичайно важлива і відповідальна. Саме в сімейному колі відбувається формування духовної єдності людей. В багатьох сім¢ях духовна єдність батьків і дітей виникає на основі підтримання традицій, що склалися в попередніх поколіннях.
     Гармонійні відносини в сім¢ї формуються й тоді, коли першочерговими стають такі сімейні цінності, як взаємна любов, повага, дружба, спільне розв’язання конфліктів, працелюбність, довір¢я, доброзичливе спілкування, відповідальність тощо.
/Ведучий прикріплює 2 плакати в протилежних кутках:
-         Сімейні традиції
-         Сімейні цінності
Учасники об’єднуються в пари. Кожній парі роздаються папірці з твердженнями. Завдання: прочитати, обговорити і вирішити це традиції чи цінності.
Біля плакатів зберуться 2 групи людей. Завдання: з¢ясувати, чи правильно зроблений той чи інший вибір. Презентація роботи
ОБГОВОРЕННЯ:
-         Чи достатньо чітка межа між поняттями «сімейні традиції» і «сімейні цінності»?
-         У чому полягає відмінність між цими поняттями?
-         Яке з цих понять глибше, об’ємніше? Чому?
-         Чи в кожній сім¢ї є традиції? Від чого це залежить?

Традиції                                                        Цінності
Принциповість у взаєминах                 Спільна праця батьків і дітей
Наслідування дітьми професії              на присадибній ділянці
батьків, родинні династії                     Довірливе спілкування між     Дбайливе ставлення кожного                    батьками і дітьми
 до своїх рідних                                           Дотримання порядку в домі
 Взаємоповага членів сім¢ї                         Справедливість у оцінюванні
 Шана померлим родичам                          вчинків
 Поповнення колекції картин                    Перехід родинних коштовностей
 Відзначення днів народження                  і реліквій з покоління в покоління
  членів родини                                       по жіночій лінії
Вживання страв національної                    Підтримання позитивних емоцій
кухні                                                            в сім¢ї
Вишивання рушників, серветок,              Духовне вдосконалення
 Сорочок                                                    Одягання у свята національного одягу

         5.Вправа «Подяка батькам»
Завдання учасникам: на листочках з сердечком написати подяку своїм батькам за становлення вашої особистості
Презентація подяк
        

ІІІ.Підсумкова частина
6.Вправа – підсумок
Завдання учасникам – написати телеграму із 7 слів про доцільність розглянутої проблеми
















ПЛАНУВАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Семінар – тренінг для заступників директорів з виховної роботи Жовтневого району



Вступ
         Тема нашого заняття – «Планування виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу».
         «Скажіть мені, і я забуду. Покажіть, і я запам’ятаю. Дайте можливість обговорити, і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого, і я досягну досконалості». Цими словами Конфуція ми керувалися під час організації семінару – тренінгу.

         1.Вправа «Очікування»
         Мета: допомогти учасникам семінару усвідомити власні очікування від заняття, скоригувати план роботи відповідно до очікувань.
         Обладнання: плакат «Песочные часы»
         Тренер пропонує кожному учасникові заняття:
-         написати на клейких аркушах кількома словами свої очікування від заняття;
-         по черзі приклеїти їх на плакаті, коментуючи при цьому.
Тренер. Як ми почули, наші цілі в основному збігаються. Бо ми, організатори цього семінару, поставили мету – через зміст теоретичного матеріалу і форми роботи ознайомити всіх учасників із:
-         поняттям «план виховної роботи освітнього закладу»;
-         вимогами до планування;
-         структурою  та змістом плану виховної роботи школи;
-         також спільно працюватимемо над формуванням навичок співпраці, спілкування, обговорення, спільного вирішення проблеми, участі у спільному виробленні рішень.

2.Вправа «Самопрезентація»
         Тренер. Успішність будь – якого навчального заняття, подальше емоційне самопочуття кожного з учасників навчального процесу, як і успішність нашої роботи. Залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи грубо), від атмосфери в аудиторії. Тому організатор навчання повинен докласти максимум зусиль, щоб створити теплу, приязну атмосферу в класі. Для цього використаємо вправу «Самопрезентацію».
         Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці. Учасникам пропонується назвати своє ім’я і квітку, з якою вони асоціюють себе. Починаю із себе »Я Наталія Володимирівна – нарцис»…
         Як бачимо у цій залі зібралися різноманітні за кольором, формою, запахом квіти. За правильного підходу їх можна об’єднати у чудовий букет.

         3.Робота в групах. Пригадати якомога більше казок. Де герої досягають успіху завдяки плануванню своєї діяльності.

4. Метод «Мозкова атака»
         Звичайно, будь – який матеріал краще сприймається, коли є опора на досвід, знання тих, хто навчається. Тому давайте визначимо разом критерії хорошого плану. Для цього застосуємо метод «Мозкова атака».
         Інструкція:
-         записати на листочках 3 слова, з якими у вас асоціюється поняття «хороший план виховної роботи школи»;
-         групою вибрати слова, які збіглися;
-         керівник групи презентує знання групи щодо планування виховної роботи школи;
-         тренер записує на плакаті.
Отже, ми виробили узагальнений погляд на планування виховної роботи ЗНЗ
         5.Теоретичний блок
     Міні – лекція: «Планування виховної роботи ЗНЗ» 

         6.Вправа «Конструктор» - Структура виховного плану

         7.Робота в групах. Причини провалу планів роботи
         8.Підсумки роботи. Чи справдилися ваші сподівання?
Таблиця «Песочные часы»
         9.Вправа «Посмішка по колу

Семінар – тренінг для заступників директорів з виховної роботи та педагогів – організаторів

ТЕМА: ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНО АДАПТОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ

МЕТА:


1.    Вправа «Самопрезентація»
-         Твоє ім’я, що цікаве з ним пов’язане.
-         Згадай найкращі хвилини свого життя

2.Метод «Мозковий штурм»
- Сучасні діти. Які вони?

3.    Вправа «Карусель»
«Цінності – це основа мети виховання»
«Кодекс цінностей Омеляна Вишневського»:
5 груп:
- Абсолютно вічні цінності
- Цінності громадянськості
- Виховання національної свідомості
- Родинно – сімейні цінності
- Особисті цінності
 Групи працюють 5 хв
Презентація роботи груп

4.    Міні – лекція «Компетентнісна педагогіка»
Компетентність – це оволодіння знаннями і досвідом настільки, щоб уміти розмірковувати про що небудь та висловлювати свою думку.
     Компетентність: комунікативна, професійно – трудова, суспільно – правова, сімейно – побутова, культурно – дозвільна, готовність до безперервної освіти, особистісно – етична зрілість, психо – фізіологічна зрілість.


5.Ділова гра
«Модель випускника школи» - 4 групи

Технологічна карта гри:
1.Запропонувати 10 якостей особистості, які, на вашу думку, обов’язково треба включити в модель випускника однієї з 4 – х граней: «ІНТЕЛЕКТ», «КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ», «СОЦІАЛЬНА АДАПТАЦІЯ», «ЗДОРОВ’Я» - 10 хв.
2.Представник групи з аркушем, на якому визначено 10 якостей , переходить до іншої групи (за часовою стрілкою), презентує доробки групи і пропонує залишити 8 із 10 якостей. (Одну якість можна внести самостійно) – 2 хв.
3.Представник групи з аркушем, на якому визначено 8 якостей, переходить до іншої групи. Він презентує доробки попередньої групи і пропонує залишити 7 із 8 якостей. (Одну якість можна внести самостійно)  – 2 хв.
4.Представник групи з аркушем, на якому визначено 7 якостей, переходить до наступної групи. Він презентує доробки попередньої групи і пропонує залишити 6 із 7 якостей. (Одну з якостей можна внести самостійно) – 2 хв.
5. Представник повертається до своєї групи з 6-ма якостями. Завдання групі: залишити 5 (можна викреслити 2, додати 1); проранжувати якості в порядку значущості та презентувати їх на «моделі» випускника.

Презентації  груп

5.    Підсумки роботи. Вправа «Крісло»
№1.Сучасній школі потрібні зміни, щоб виховати випускника школи, який може знайти своє місце в житті!
№2.Сучасна школа виховує у свого випускника риси. Що допомагають йому знайти своє місце в житті!

Немає коментарів:

Дописати коментар